خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/07 - 13:29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نماینده آبادان:

قطعا تلفات حادثه متروپل بیشتر است/ طبقات زیرین کاربری تجاری داشته و عملیات عمرانی در حال انجام بوده است‎

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به اینکه امدادرسانی به فرماندهی وزیر کشور در متروپل در حال انجام بوده و آواربرداری از دیروز سرعت گرفته است، گفت: احتمال ریزش ساختمان همجوار متروپل وجود دارد به همین دلیل کار آواربرداری با احتیاط انجام می‎‌شود. قطعا تلفات حادثه متروپل بیشتر است چرا که طبقات زیرین کاربری تجاری داشته و عملیات عمرانی در حال انجام بوده است‎.

سیدمحمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور وزیر کشور در  صحنه حادثه متروپل آبادان،  تصریح کرد: در حال حاضر همه دستگاه‌‎ها برای آور برداری و تونل زدن به منظور نجات دادن سایر بازماندگان به فرماندهی وزیر کشور در میدان بسیج شده‌اند ولی به دلیل شرایط خاص ریزش ساختمان و خطر احتمال ریزش آوار و ساختمان همجوار، کار تونل زدن و آواربرداری با احتیاط کامل انجام می‌گیرد.



 آواربرداری از دیروز سرعت گرفت/ احتمال ریزش ساختمان همجوار متروپل وجود دارد



نماینده مردم آبادان در مجلس  با بیان اینکه از دیروز تا به این لحظه کار تونل زدن به زیر آوار و آوربرداری سرعت بیشتری گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر مقرر شده با تقویت و استحکام آوربرداری ساختمان‌های همجوار، همزمان نیز آواربرداری انجام شود تا دسترسی به طبقه منفی یک و زیرین نیز انجام گیرد.



 تا فردا تونل دسترسی به طبقات زیرین احداث می‌شود



مولوی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران، سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا نیز در صحنه حضور دارند و امکانات خود را پای کار آورده اند و پیش بینی می‌‎شود تا فردا تونل دسترسی به طبقات زیرین زده شود و بتوان به طبقات زیرین متروپل که زیر آوار مانده است، دسترسی داشت.



وی اضافه کرد: متأسفانه با توجه اینکه عملیات عمرانی در طبقات زیرین در حال انجام بوده و این طبقات کاربری تجاری هم داشته، پیش بینی می‌شود افراد دیگری نیز زیر آوار باشند، لذا در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی تخمین زد.



برخورد قاطع با متخلفات خواست مردم است



مولوی تأکید کرد: قطعا باید با متخلفان از جمله مسئولان شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و فرماندار سابق برخورد جدی شود. کما اینکه در حال حاضر نیز شهردار فعلی، سابق و اسبق تحت بازداشت هستند.



ارجاع پرونده تخلفات فرمانداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی آبادان را به قوه قضاییه 



این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: به عنوان نماینده مردم نیز از ظرفیت قانونی موجود برای نظارت و برخورد با متخلفان استفاده شده است و علاوه بر طرح تحقیق و تفحصی که پیش از این علیه شهرداری آبادان آغاز شد، امروز اعمال ماده 234 علیه فرمانداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی را کلید زده‌ایم.



حجم آوار از پلاسکو بیشتر است



وی تصریح کرد: بر اساس اظهارات متخصصانی که در آواربرداری ساختمان پلاسکو نیز حضور داشتند حجم آوار متروپل بسیار بیشتر از پلاسکو بوده و جنس آوار  نیز متفاوت است به همین دلیل کار برای نیروهای امدادرسان سخت شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 342917
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار